Dag 3: Crossen met becak en shoppen in Medan

10 juli 2017 - Medan, Indonesië

Ondanks we zo moe waren toch slecht geslapen. De ramen sluiten niet goed en daardoor heel veel lawaai van buiten, daarnaast moesten vanochtend alweer vroeg op pad. We zijn samen met een gids vanaf het centrum met een gemotoriseerde taxi, een becak (motor met zijspan) door de stad, rijstvelden, dorpjes en markten gereden. Op de markt zijn wij meer de attractie dan zij, het lijkt wel of ze voor het eerst een blanke zien. Tijdens de tour ook nog gestopt bij de lokale bevolking en daar wat van hun zelf gemaakte snacks geproefd. Aan het eind van de tour geluncht bij een restaurant van een Nederlandse eigenaar en daar een heerlijk Indonesisch gerecht op, nassi speciaal met saté. Nadat de jongens en duik in het zwembad hebben genomen naar een groot winkelcentrum geweest en daar wat inkopen gedaan. De prijzen hier liggen zo 25% lager, dus... Morgen kunnen we een uurtje langer slapen voordat we ons tour op Sumatra gaan voorzetten